|
|
|

OL/MAZ
yansımalar/ın ardında/ki ada/m usul/ca fısılda/dı kulağına kadının __ sen şiir-e meraklısın ben sana
aşk beni sev/di ben seni sen şiir-i seç/tin aşk/sa beni
olmaz/dı canı/nın yasa/ları var/dı kadının ve beton felsefeleri hayatın/ın yaşa/dıklarından uzun/du kadın ve yaş/ayamadıklarından kısa
oy/sa saklan/ıp sarı bukleler/in ardına kolay/dı(mı) salağı oyna/mak usul huylu çıkma/saydı karşısına
kağıt kadar beyaz/dı dur/u kadın Ve kalem kadar kara yaz/dı(gı) eller/i
"ol/maz!!
Elif Türk
13.05.08
Dizelerimde kullandığım / ve ( )işaretlerindeki amaç, tek satır da, çok mana üretebilmek adınadır.. Bu konuda bana yazan, soran arkadaşların bilgisine..
/ ve ( ) olmadan bakalım şimdi.. Mana da farlılıkları bariz görebilirsiniz, bu açıklama ile sevgili şiir dostları.. Tsk..
yansımalar ardında ada usul fısılda kulağına kadının __ sen şiir-e meraklısın ben sana
aşk beni sev ben seni sen şiir-i seç aşk beni
olmaz canı yas-a var dı kadının ve beton felsefeleri hayatın yaşa uzun kadın ve yaş kısa
oy saklan sarı bukleler ardına kolay mı salağı oyna usul huylu çıkma karşısına
kağıt kadar beyaz dur kadın Ve kalem kadar kara yazgı eller
ol
|
|
|
Acaba Nedir?:
açıklama
,
ben
,
beyaz
,
dur
,
ile
,
kadar
,
kalem
,
kara
,
mânâ
,
sevgili
,
şiir
,
ve
,
yansımalar
,
yazgı
|
|
|
18 Mayıs 2008 Pazar 10:42:51
OL/MAZ
yansımalar/ın ardında/ki ada/m usul/ca fısılda/dı kulağına kadının __ sen şiir-e meraklısın ben sana
aşk beni sev/di ben seni sen şiir-i seç/tin aşk/sa beni
olmaz/dı canı/nın yasa/ları var/dı kadının ve beton felsefeleri hayatın/ın yaşa/dıklarından uzun/du kadın ve yaş/ayamadıklarından kısa
oy/sa saklan/ıp sarı bukleler/in ardına kolay/dı(mı) salağı oyna/mak usul huylu çıkma/saydı karşısına
kağıt kadar beyaz/dı dur/u kadın Ve kalem kadar kara yaz/dı(gı) eller/i
"ol/maz!!
Çok değişik, güzel ve de emek gerektiren bir çalışma. Sevgi ve saygılar.
|
|
|
|
15 Mayıs 2008 Perşembe 00:54:30
tebrikler şaair yüregine saağlık saygı ve selamlarımla sayenizde güzel şiir okudum sizin gibi şaariler varr olduçada sanırımben bile artık okumayıs evceğim okumaya devam edeceğim
|
|
|
|
14 Mayıs 2008 Çarşamba 02:24:30
/ bu zeka oyununu bende severim ve kullanırım...ama herşeyin fazlası boğucu olur şair...okurken ciddi ciddi gözümle kavga ettim...oysa şiirin gayet iyi ve bu kadar zeka oyununa gerek yok....okur aklını şiire sunmuşza zaten zenginleştirir...ayrıcaaa şair ifşa etmez ve tekniğini okura iletmez...bu okurun bilgi ve zekasını hafife almaktan öteye giden bir davranış değildir! hazıra konmasınlar ve araştırıp bulsunlar değil mi? nasıl ki siz yazarken emek veriyor ve en iyiyi bulma çabasına giriyorsanız okur da anlamak için çaba sarfetmelidir...
hedef kitleniz cılız okursa o başka elbette.
|
| ELIF TÜRK |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.05.2008 18:04:42 |
Iste bu defa anladiginizi, anlattiniz ne mutlu bana ki bu yorumu yazmasa idim, bu konuda yorum sonrasi anlik gecis yapacaktiniz :)
Anlasilmak güzel, siir dostu, cok ta anlasilmak degil, öz de anlasilmak..
Bu yorumunuzdan sonra anlasildigimi, anliyor ve derinden bir ohh cekiyorum sayenizde..
Hirs olmali her iste bir tutam, karartmadan gözü ve asmadan seviyeyi..
Katiliyorum yazdiklarinizin bir coguna, elestirilmek isiktir, ileriye tasiyan.. Bakin hala bu siir de elestiriliyorsam demekki dogru yoldayim, zaman ayirip tekrar sayfama böyle cesur kalemlerin dönmesi, kelaminin ardinda duracak yürek olmasi, sevindirici..
Kisa kelamlar anlatici olamasada bazen, demkki ne imis, insanlar konusarak anlasir imis, anlastik elhamdülillah..
Sevgili siir yürek, sunuda hep hesaplamak gerek, sair, secicide olmali ve anlama hakkina sahip olmali, yorumlardan, yapilanin anlasilip anlasilmadigindan, yorumlarin cok önemli oldugunu düsünüyor ve dizelerine yorum yapilan, kisinin tekrar yorumcuyada yorum, yapabilecegi ki ( bazen anlasilip, anlasilmadiginin) denenmesidir bu, hesaplanmalidir..
Ben kendi adima memnun oldum, elestirilerinizden, her ne kadar sabrinizi ve bilginizi, anlayip anlamadiginizin , merakinda olup, yorumlariniza yorum yapsamda, bu tamamen sizi anlamak adinada idi..
Anlasildim, anladim, ne mutlu bana..
Güzeldi cesur kalem ile yazismak..
Saygilar.. |
| filiz kılınç |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
14.05.2008 13:27:26 |
" hırs gelir göz kararır, hırs gider ve yüz kararır"
benim neyi nasıl anladığımı ya da anlamadığımı siz nereden bileceksiniz peki! bunun ölçüsü nedir? kaldı ki siz eleştirimi net anladınız mı?
saldırgan tavır değil, şair tavrı beklerim...ediplik sadece bilgi ile olmaz! eleştiriye açık değilsek yorum kısmını kapalı tutacağız değilmi güzel insan! gerçi biz bunu özelden hallettik, ama buraya bana yönelik bir cevap yazmışsınız, tekrar gelmem söz hakkımın olmasındandır...ayrıca benim tavrım şudur: keşke her okurum gelse de şiirime saldırsa didik didik etse...bu ışıktır, yoldur, bilgidir...aferin güzel harika mükemmel neye göre ölçüdür ve ne kazandırır? lütfen hocalarınıza bunu da sorun...öğrencilerim bana çok sormuştu çünkü.
sevgiler.
|
| ELIF TÜRK |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
14.05.2008 12:27:58 |
Efendim cok anlamissiniz dogrusu, siirden, aciklamalardan,yorumlardan ne anladiginiz ve ne kdar okudugunuz yorumunuzdan belli..
Fazla söze ne hacet?..
Sair, paylasmaz demissiniz, 1 - iki üc siir, ile sair olduk deme der bize hocalarimiz.. 2-Bilgini paylasmayida, zenaat bil.. 3-Okuru siniflandirma, der efendim bize hocalarimiz ve biz okuru ciliz okurdu, iyi okurdu diye adlandirmayiz..
Yürek kelamidir kaleme alinan, kesmelerde asiriya kacmamali, haklisiniz, lakin iyi okusa idiniz, bu siirin neden yazildigini anlayabilirdiniz..
Ayrica bu kelamlari cok farkli isleyebilirdim, bunun bir hediye oldugunu ve fedakarlik yapildiginin dahi farkinda, olamayip sadece "yorum" yapmak garip..
Hep diyorum, "YAZAR OLDUK; OKUMADAN"
TSK..
|
|
|
|
14 Mayıs 2008 Çarşamba 00:26:10
farklı ...güzel...
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 23:42:51
kağıt kadar beyaz dur kadın Ve kalem kadar kara yazgı eller
kelimelere dansı siz mi öğrettiniz? o kadar ritmik ve bir o kadar akmış şiir su gibi
yürekten kutlarım büyük başarınızı
sevgilerimle
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 21:22:03
Yüreğine sağlık Aşk beni seçti Bende seni harika olmuş
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 21:11:48
Emeği, bilgisi, kurgusu, anlatımı, konusu... Fevkalade. Tebrikler.
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 17:19:09
Yüreğinize sağlık,güzel bir şiir okudum,gönül kaleminizden,saygılar...
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 13:39:04
Elif Hanim, siirdeki kalip, kesme vs´den cok, anlami, akiciligi ve okudugumda beni etkileyen duygular varmi diye baktim. Hersey var. Tekrar tekrar okunacak bir siirdi. Yüreginize saglik. Kaldiki sizin yazdiginiz siirlerde arayipta bulunamayan hic bir sey yok. Burda sanki birine olmayacagini anlatan bir mesaj sezdim. Siirin sizin oldugu isimsiz okununcada anlasilabilirdi.
|
| ELIF TÜRK |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
13.05.2008 20:07:18 |
Tsk sevgili siir dostu, iste önemli olanlardan biride isimsiz dahi olsa kime ait oldugunun, aleni bicimde sezilmesi okur tarafindan..
Ve yigabilmeli yürek, yüregindekini diger yüreklerin, gözlerine önce sonra damarlarina siirlerin..
Saygilar.. |
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 12:46:57
yansımalar/ın ardında/ki ada/m usul/ca fısılda/dı kulağına kadının __ sen şiir-e meraklısın ben sana
fark yaratanları severim, sevdim seni kutlarım.
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 12:38:44
olmuş...devamı gelmeli şiirlerin..harika bir kalem.ellerine sağlık......
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 11:38:48
Enterasan lakin insanı saran bir tarz.. Her okuyuşta farklı bir haz bulmak bu olsa gerek.. Tebriklerimle.. Mürekkebiniz solmasın
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 11:16:12
olmaz/dı canı/nın yasa/ları var/dı kadının ve beton felsefeleri hayatın/ın yaşa/dıklarından uzun/du kadın ve yaş/ayamadıklarından kısa
yüreğine sağlık etkileyici
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 11:10:40
"kağıt kadar beyaz dur kadın Ve kalem kadar kara yazgı eller"
Üst bölümde "/" biraz yordu beni ilk okuyuşumda yavaş okusamda diğerlerinde anlamını ve tarzını kavramak mümkün.
Saygılarımla / -dellysedat-
|
|
Okuduğunuz yorum şiirin sahibi tarafından etkili yorum olarak seçilmiştir.
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 10:59:46
-kağıt kadar beyaz dur kadın-
Müthiş orjinal bir söylemdir bu
bir beyaz kağıtla herşey yapılabilir'e örnektir, ve örnek söyleniş tarzından için örnektir, orjinalliği bakımından örnektir.
(/) kesmelere gelirsek, abartılmışını sevmiyorum, belki koca bir şiirde bir tek yerde vayy dedirtebiliyor insana ki net anlıyorum, herkes anlasın... bir mısrada verilmek istenen anlamın dışında başka anlamlar çıkarabilmek adına yapılmış ki Şair'in kendisi bunu bizzat açıklamış, olayım o değil... Şöyle ki... Elbette ki kesmelerin kalkmış haliyle verilen şiiri daha şiir buldum ama bunlar yapılsın, bunlar alıştırmadır. Bunlar Şair'in yazdığı bir mısrayı aktarırken, o kesmeyi koyduğu anda değişiveren manayı da yüklemek arzusundan ibarettir, bu alıştırmalarla bir gün öyle bir noktaya gelecektir ki, kesmeyi koysaydı kaç mana yüklemiş olacağını bilerek ve fakat koymayarak, ayrıca kesmeli halinden yola çıkarak bambaşka bir şiir yazma arzusu belki de... işte bu tür alıştırmalar Şair'i ta oralara taşır. Yapılsın kime ne zararı var; biz bunlara deneysel şiir diyoruz.
Devam Elif...,
Yola devam...
Sen kağıt kadar beyaz dur ve bu orjinalliğin peşini sakın bırakma Can.
|
| ELIF TÜRK |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
13.05.2008 22:22:27 |
Sevgili Habibe, bu tarin bana ait oldugu iddiasinda oldugumu da nereden cikardin, anlamakmi istemiyorsun yoksa gaza geldin anlayamadim, can iyice okursan böyle bir küstahlik icerisinde olmadigimi aksine yorumumdada acikca belirttigim gibi bu tarz yazan arkadaslara özür borclu o sahis demisim..
Hele sen can, herkez bir yana sen yanlis anlamamalisin,Jalenin yorumununa yazdigim yazidada ben fazla bu tarz, yazmiyorum diyorum, zaten.. Tekrar incelemen dilegi ile..
Kesmelerle fazla anlam yüklemeye bir örnekti, biz vermeyi seviyoruz habisim, almasini bilene yoksa haddimiz mi yeni tarz, yapacak erdeme ulasmadik daha, iyi oku lütfen..
Saygilar.. |
| ELIF TÜRK |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
13.05.2008 12:00:29 |
Kesinlikle basindan sonuna, katildigim bir yorum, sevgili Jale.. Kesmelerin, siir icerisindeki manasini, bu tarz da siir, yazmak dileyen ve bu konuda sahsima soru yönelten arkadaslara, örnek olusturmak, amaci ile üzerinde durarak yaptigim bir calisma oldu, bu dizeler..
Kesmeleri asiri kullanip. aciklama yapmamda ondandir..
Kaldi ki siiri, kesmeler olmadan, direk kaleme alabilir, sade ve estetigini bozmadanda, yayinlayabilirdim..
Bunun tamamen, yardim amacli, lakin siirden ve ruhdan, uzak kalmadan yapilan bir calisma oldugunu anlamak, bazi arkadaslar icin zor zenaat demek, ona da amenna..
Ayrica diger siirlerimi bilen ve bu denli yogun kesmelerin, siirin estetigini bozdugunu savunanlardan oldugumuda, dostlarim bilir, senin ve diger yarenlerim gibi..
Tsk ediyorum can, zaman ayirip aciklama yaptigin icin.. Bir damla da, olsa bildigimiz paylasmayi yerinmeden, paylasan yarenlerimizden ögrendik, "elhamdüllillah" Saygilar.. |
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 10:57:27
olmaz canı yas-a var dı kadının ve beton felsefeleri hayatın yaşa uzun kadın ve yaş kısa
oy saklan sarı bukleler ardına kolay mı salağı oyna usul huylu çıkma karşısına
kağıt kadar beyaz dur kadın Ve kalem kadar kara yazgı eller
OL....
GÜZEL ÇALIŞMANIZI KUTLARIM.RABATLI
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 10:27:21
olmaz/dı canı/nın yasa/ları var/dı kadının ve beton felsefeleri hayatın/ın yaşa/dıklarından uzun/du kadın ve yaş/ayamadıklarından kısa
oy/sa saklan/ıp sarı bukleler/in ardına kolay/dı(mı) salağı oyna/mak usul huylu çıkma/saydı karşısına
sevgili şair ne harika emek verilmiş inci dizeler böyle...kutlarım gönül güzelliklerinizi.. sevgi saygı selamlarımla...
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 10:16:27
yansımalar ardında ada usul fısılda kulağına kadının __ sen şiir-e meraklısın ben sana
aşk beni sev ben seni sen şiir-i seç aşk beni
olmaz canı yas-a var dı kadının ve beton felsefeleri hayatın yaşa uzun kadın ve yaş kısa
oy saklan sarı bukleler ardına kolay mı salağı oyna usul huylu çıkma karşısına
kağıt kadar beyaz dur kadın Ve kalem kadar kara yazgı eller
ol ***************************** şiirdeki duygu anlatımına vede yazılış şekline hiç aldırmam. ben şiiri okuduğumda içimde uyandırdığı duygu yoğunluğuna bakarım. okuduğum şiir bana yeni bir şiir yazdıracak duyguyu veriyorsa bana göre güzel şiirdir.
şiirin yazılışı beni ilgilendirmez herkesin bir çatal kaşık tutuşu var ben bir yorumcuma bir defasında haklı eleştirileri olduğu halde "haklısınız,ama ben bu yoğurdu böyle yiyorum arkadaş"demiştim. şiiri ben yazdıysam yanlış ile doğrusu ile benimdir.. bazen eski ustaların şiirlerini okuduğumuzda koca kitap içinde gönlümüze düşen bir iki şiir olur. şiir bir anlık hissettmedir içinde bulunduğumuz anın yoğunluğuyla birlikte güzel yada çirkin diye düşer içimize...
bana yeni bir şiir yazdırma duygusu veren her şiir her satır benim için çok önemlidir... bu şiirde öyle bir şiirdi bana göre çok güzeldi arkadaşım... saygılarımla...
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 10:04:20
çok güzeldi şiir. selamlarım yazan yüreği.
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 09:54:33
kağıt kadar beyaz/dı dur/u kadın Ve kalem kadar kara yaz/dı(gı) eller/i
Mükembeldi...Keyifle okudum. Tebrik eder, selamlar, saygılar sunarım.
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 09:42:03
herzaman söyülüyorum senin içinde şiirsel bir leonardo davinci var. kendine öz ve çok güzel bir taz. insanı düşündüren yorumlar ürettiren bu satırları bizlerle paylaştığın için teşekkürler. çok güzeldi.
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 09:40:16
herzaman söyülüyorum senin içinde şiirsel bir leonardo davinci var. kendine öz ve çok güzel bir taz. insanı düşündüren yorumlar ürettiren bu satırları bizlerle paylaştığın için teşekkürler. çok güzeldi.
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 09:33:48
olmaz/dı canı/nın yasa/ları var/dı kadının ve beton felsefeleri hayatın/ın yaşa/dıklarından uzun/du kadın ve yaş/ayamadıklarından kısa
oy/sa saklan/ıp sarı bukleler/in ardına kolay/dı(mı) salağı oyna/mak usul huylu çıkma/saydı karşısına
tadında bir şiir meydana gelmiş yüreğinize sağlık haz aldım selamlarımla
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 08:36:58
olmaz canı yas-a var dı kadının ve beton felsefeleri hayatın yaşa uzun kadın ve yaş kısa
oy saklan sarı bukleler ardına kolay mı salağı oyna usul huylu çıkma karşısına
kağıt kadar beyaz dur kadın Ve kalem kadar kara yazgı eller .......................................kutlarım yüregi ve görsel güzelliği müthiş başarılı bir çalışma sevgiler
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 08:22:09
Degerli siir dostlari, bu dizeler, bana bu tarz siiri anlamadiklarini bana iletip anlatmami rica eden, aramiza yeni katilan bir kac arkadasimiza, anlatmak icin kaleme alinmistir..
Elbetteki yürek kelamlarimdir.. Örnek babinda kaleme alinmistir..
Bundan dolayidir ki, daha fazla / ve ( ) kullanilmistir..
Lakin sacmaliklar dösendigini iddia eden ve bu tarzin siire, saygisizlik oldugunu iddia eden, sayin ezop´un bunu anlatim ve yardim adina yaptigimiza, bakmaksizin, bu tarzi dizelerinde kullanan tüm dostlarada bir özür borcu oldugu kanaatindeyim..
Yargi kolaydir, infazsiz yargi, affedilemez, amaca bakmaksizin, yargi basamak aramak, rant saglamak olarak algilarsak, yorum yapan kisi adina simdi sucmu islemis oluruz?..
Elestirilmek istiyorum, butonunu isaretlemissem bu elestirilmek istiyorum manasindadir..
Isaretledim, cünki elestirinin bizi ileriye tasiyacagi fikrindeyim.. Lakin art niyetli, ukala bir uslupta art niyetli yargilmaninda, elestiriden uzak oldugunu bilecek bir yapidayim..
Tarz bana ait degildir, bu tarz da siir yazan ve haz veren onlarca siir, yürek var sitemiz de iyi incelenmesi dilegi ile..
Sayin ezop sizi sayfamda istemidigimi saygilarimla ve basarilar dileyerek, beyan ediyorum..
Paylasimi seven tüm yüreklere selam olsun..
ELIF TÜRK tarafından 5/13/2008 10:24:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
|
|
|
|
13 Mayıs 2008 Salı 07:56:50
harika tebrikler
|
|
|
| |