Ertem Eğilmez hangi sebeple yönetmen oldu, Yılmaz Güney “Endişe” filmini çekerken hangi olaylarla karşılaştı, Erden Kıral Türkiye’yi neden terk etti, Halit Refiğ “Yorgun Savaşçı”nın yakıldığını duyunca nasıl tepki gösterdi, Memduh Ün “Zıkkımın Kökü”nü bir yıl sora neden yeniden kurguladı, Ali Özgentürk “Selvi Boylum Al Yazmalım”ın finalini nasıl değiştirdi, Ömer Kavur film çektiği mekanlara neden ..»»
50 yılı aşkın sürede 113 film: Atıf Yılmaz, ölümüne kadar neredeyse hiç sinema kitabını okumadığını söylese ve sinemayı bir sanat olarak hafife aldığını yer yer ifade etse de, katıksız bir sinema âşığıydı ve bütün ömrünü sinema sanatına adadı. Yılda altı film birden çektiği de oldu, uzun yıllar hiç kamera arkasına geçmediği de. Ortaokulda bir arkadaşının taktığını söylediği İsimle bir `rejisör`..»»
Bu kitabın yazılışı beş yıl sürdü, büyük bir hız ve heyecanla başladı; üst üste yapılan görüşmelerle... Sonra, İnanoğlu her zaman çok meşgul bir adam olduğundan, duraklamalar oldu; yazılanlar yeniden yazıldı, eklemeler yapıldı, bu eklere başka ekler eklendi, kimi bölümler kısa geldi, uzatıldı. Sonra... Kimi bölümler kısa geldi, birleştirildi. Müsveddeleri her okuduğunda İnanoğlu`nun aklına başka v..»»
Yılmaz Güney: 53 yıllık kısa ömrüne tam 111 film sığdıran Türk sinemasının çirkin kralı; seyircinin gönlüne taht kurmasını sağlayan ilk dönem filmlerinin yanı sıra, gerçek sinemacı kimliğini oluşturduğu ``Acı``, ``Ağıt``, ``Umutsuzlar``, ``Umut``, ``Zavallılar`` ve ``Arkadaş`` gibi filmlerle, toplumsal duyarlılığını sinema anlayışının orta yerine yerleştiren bir devrimci tutum takınırken, ``İzi..»»
Türk sinemasının temel taşlarından Metin Erksan üzerine kaleme alınan bu kitapta, Kurtuluş Kayalı, Türk sinemasının geçirdiği dönüşümün ve kat ettiği mesafenin bütünlüğü içinde, Erksan`ın yapıtını özlü ve sinemanın özgül anlamının ötesine geçen bir çerçevede irdeliyor. Erksan üzerinden geliştirdiği soruşturmayı belli bir dönem ya da tarihsel kesitle sınırlamayarak Türk sinemasının sorunları üze..»»
Anlatı, zaman ve mekan öğeleri bağlamında Nuri Bilge Ceylan sinemasının genel karakteristiğini ortaya çıkarmaya çalışan Nuri Bilge Ceylan Sineması’nı Okumak: Anlatı, Zaman, Mekan adlı elinizdeki çalışma, bir tür Ceylan sinemasının anlam haritasını çizme denemesi olarak da değerlendirilebilir.
Kitapta, Ceylan’ın Kasaba’dan, hatta ilk kısa filmi Koza’dan Uzak’a kadar olan ve öyküsel açıdan o..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.