Yurt içinde Cumhuriyet’in kurucusu Atatürk’ün vefat edip ülkenin kendine yeni bir yol aradığı, yurt dışındaysa İkinci Dünya Savaşı’nın başladığı ve sürdüğü çok önemli bir zaman diliminde kendilerini ortaya koymaya çalışan 1939-1950 dönemi sinemacıları, ülkede yeni yaygınlaşan sinemaya merak salmış, ekonomik kaygılar duymadan bu sanat dalıyla ilgilenmeye başlamış, işin içine girdikçe sinemacılığın ..»»
1960 Darbesi ve Türk Sinemasında Toplumsal Gerçekçilik
Yazar, kendisine 2004 yılı Genç Sosyal Bilimciler Ödülü kazandıran eserinden yola çıkarak hazırladığı bu kitabında, Türkiye’de 1960 Darbesi sonrasında ortaya çıkan toplumcu-ilerici atmosferin, Türk sinemasında toplumsal gerçekçilik akımının doğmasındaki etkisine ışık tutuyor ve bu akım hakkında detaylı bir inceleme sunuyor. Çok önemli bir sin..»»
Yazar, kendisine 2004 yılı Genç Sosyal Bilimciler Ödülü kazandıran eserinden yola çıkarak hazırladığı bu kitabında, Türkiye`de 1960 Darbesi sonrasında oratya çıkan toplumcu-ilerici atmosferin, Türk sinemasında toplumsal gerçekçilik akımının doğmasındaki etkisine ışık tutuyor ve bu bu akım hakkında detaylı bir inceleme sunuyor. Çok önemli bir sinema akımının tarafsız ve bilimsel bir gözle irdelendi..»»
Nigar Pösteki, 1990 sonrası Türk Sineması adlı bu yapıtında, sinemamızın çok yakın diyebileceğimiz bir dönemini mercek altına almış.
1980`lerle birlikte toplumsal, siyasal ve ekonomik alanda büyük bir değişim yaşayan ülkemizin, kısa bir biçimde, değişen toplumsal yapısı ve bunun aynı tarihlerde yapılmış filmlere yansımasıyla başlayan çalışma, 1990`lar Türkiye`si toplumsal, siyasal ve ekonom..»»
"1990 Sonrası Türk Sineması" adlı bu yapıtta sinemamızın çok yakın diyebileceğimiz bir dönemi mercek altına alındı. 1950'lerle birlikte toplumsal, siyasal ve ekonomik alanda büyük bir değişim yaşayan ülkemizin kısa bir biçimde değişen toplumsal yapısı ve bunun aynı tarihlerde yapılmış filmlere yansımasıyla başlayan çalışma, 1990'lar sonrası Türkiye'sinin toplumsal, siyasal ve ekonomik durumu ile..»»
`Erler Film - Türker İnanoğlu sunar! ` Türk halkı, Türker İnanoğlu`nu Türk sinemasının önemli bir ismi, bir yönetmen ve yapımcı olarak tanıdı.. Nesiller onun filmleriyle büyüdü.. Sonraları televizyona el attı ve yapımcılığının ufkunu genişleterek çok b»»
Yönetmen Artun Yeres, 80 dünya yönetmeniyle yapılan söyleşiler derlemesi "Göstermenin Sorumluluğu"ndan sonra, bilinçli bir seçme ve ayıklamayla Türk sinemasının yönetmenlerini, "yaptıklarıyla" değil "söyledikleriyle" karşımıza getiriyor. Söyleşiler bir mozaiğin irili ufaklı ve öznel parçalarını oluşturuyor. Söylenenlerin kimi iddialı, sinema kültürüyle renklendirilmiş, kimisi ise solgun, içerik..»»
``Ağabey, senin bu sinemacılık anılarını yazsak`` deyince, Behiç Bey şöyle bir düşündü. Ne düşünüyordu?
``Sinemacılık anılarını...``
Anıları değerlidir insanlar için. Ve özeldir. Acısıyla, tatlısıyla...
Anıları paylaşmak? ...
Bence, işte buydu Behiç Bey`i düşünmeye yönelten şey.
Evet, onun ne düşündüğünü anlıyor gibiyim. Ama yine de sormadan edemedim: ``Ne oldu ağabey, sustun? ..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.