Mütavazi olmalıyız. Çünkü gelip geçiçiyiz ve unutulacağız. Hayat başkalarına muvaffakiyetlerimizi anlatmak için geçirilmeyecek kadar kısadır. -- Carnegie
[Paylaş]
20. yüzyılda tarihin bizi getirip bıraktığı yer, "kendimizi" ve "ötekileri" tanımlamaktı.
"20. yüzyıl bizim için, söylemesi zor da olsa bitti. Peki, 21. yüzyılda tarihe hangi misyonu yüklemek gerekiyor? Ya da biz istesek de istemesek de tarih, ne için uğraşacak? Bu yeni yüzyılın eğilimlerinin insanın önüne koyduğu temel problem geçen yüzyıldakilerden biraz daha farklı gibi görünüyor. Temel ..»»
Her türlü etnik, dinî, politik ve ulusal ayrılığı aşan, evrensel bir lezzet... Sütlü, karamelli, fındıklı, fıstıklı, bademli çikolatalar... Çikolatalı pastalar, kurabiyeler, dondurmalar, sütler, renk renk paket paket bonbonlar... Küçük büyük demeden milyarlarca insanı peşinden sürükleyen bu büyüleyici tat, çoğu kişi için "mutluluk" kelimesinin de içini dolduruyo..»»
Güngör eline kalemi almakla iyi yaptı. Kitabında özellikle Avrupa konusunda güzel ayrıntılar ve perde arkasına bakışı var. Türkiye`yi, insanlarını ve Alman tarafındaki önyargıları karşı argümanlarıyla dile getiriyor.
Der Spiegel
Güngör Almanya`yı iyi tanıyor ve bizi Türkiye korkusundan kurtarmak istiyor... Baştan sona okunmaya değer bir kitap.
Birleşik Avrupa farklı geleneklerden doğan kurumsal çeşitliliği yüzünden daha başlangıcında fiilen çokkültürlü bir yapıdır. Avrupa Birliği`nin politik projesi bu çokkültürlülüğü görmezden gelemez. Ayrıca Avrupa çokkültürlülüğü uluslarüstü kurumlar tarafından kültürel, ulusal ve dilbilimsel çeşitliliğe legal bir statü vermek üzere kurulan örgütsel bir form olarak da şekillenmektedir.
Bu duru..»»
Karl Marx, felsefe, sosyoloji, iktisat, tarih ve siyaset biliminde çığır açmış, ezilen kitlelerin düşünsel gıdası, sesi ve kulağı olmuştur. Fikirleriyle dünya ölçeğinde kitleleri, onun kadar peşinde sürükleyen bir başka düşünce insanı olmamıştır. Üzerine en fazla çalışma ve lâf ebeliği yapılmış olan Marx, yanlış anlaşılmış, düşünceleri çarpıtılmış, hatta onun düşüncelerinin öldüğü iddia edilmiş..»»
Batı Sosyolojisini Yeniden Düşünmek Cilt 2:
Burjuva Sosyolojisi
Burjuva sosyolojisi, kapitalist toplum düzenini korumak için Karl Marx’ın sosyolojisine karşı olarak tasarlanmış bir politik söylem aracıdır. Burjuva sosyoloji, Marx’ı/Marxizmi çürütmek için inşa edilmiş, her zaman için Marx’ın fikriyatının karşısına dikilmiştir. Batı düşün sisteminin ürünü olan ve akıldışılıklarla örül..»»
Batman Lisesi`nin en başarılı öğrencilerinden L., istediği gibi giyinebilen, istediği kişiyle görüşebilen bir genç kızdı. 19 yaşında ölümü seçti. Babası "Neydi bizim suçumuz?" diye sordu. Kız kardeşi B. ise "İntihar sadece ölüm müdür?" diye sordu ve ekledi: "Bir genç kızın kafasını oynatması da, hiçbir işe yaramaması da intihardır." B. İkinci çocukları da intihar etti dedirtmemek ve babasını hepte..»»
“İstemiyor musun?” diye sordum. “Nasıl isteyeyim ki? Yüzünü bir kere bile görmemişim” dedi. Diğer gelinin köyüne gittim; onunla da görüştüm. O da istemiyordu. İşte bu iki gelin, abilerinin berdeli ve birbirlerinin bedeli olarak istemedikleri erkeklerle evlenecekti. Değiştirme vakti yaklaştığında gelin ağlamaya başladı. Onunla birlikte bütün kızlar da. Abasını, duvağını zar zor giydirdiler. Abisi g..»»
"Her şeyin bakıma, ilgiye, izlenmeye ihtiyacı vardır. Ve evlilik de bir istisna değildir. Evlilik farklı davranılacak ya da taciz edilecek veya basitçe kendi başına bırakılacak bir şey değildir. İhmal edilen şey, olduğu gibi kalmaz ve bozulmama ihtimali olmaz.Her şey, dikkate, ilgiye, bakıma ihtiyaç duyar. Özellikle de hayatımızdaki en hassas ilişkiler..."
Modernleşmesinin ilk yüzyıllarında Batı, toplumsal gerçekliği siyasal bakımdan düşündü: düzensizlik ve düzen, yasa ve ulus, halk ve devrim. Ardından, Sanayi Devrimi`yle birlikte kapitalizm siyasal erkten kurtuldu. O zaman yeni bir paradigma, ekonomik ve toplumsal paradigma adına sınıflardan, zenginliklerden, eşitsizliklerden ve yeniden dağıtımdan söz ettik.
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.