"Bilgelik", yalnızca nedenleri bilimi ya da bilgisi değildir. O, aynı zamanda ilk ve en evrensel nedenlerin bilgisi olmak zorundadır. Çünkü doğal olarak kullandığımız bilgeliğin ölçüklerine en iyi cevap veren bilgi ve bilgidir. O, en kapsayıcı bilgidir; bilinmesi en güç olan şeyin bilgisidir".
Aristoteles (MÖ 484 - 322) yirmi yıl boyunca Platon`u Akademi`sinde öğrenci, filozof, yazar olarak..»»
İlkin araştırmanın ne konusunda ve neyin araştırması olduğunu söylemek gerekir. Tanıtlama konusunda ve tanıtmalı bilimin araştırması; sonra şunları tanımlamak gerekir: Öncül, terim, tasım nedir, tam ile tam olmayan tasım nasıldır; bunlardan sonra da şu nesnenin şu nesnede bütün olarak bulunması veya bulunmaması nedir ve de bütüne ya da hiçbir şeye yüklemek derken ne söyleriz.»»
Batı akademizmi bıktırıcı, usandırıcı bir kilişe olarak Aristoteles`in `görgücü` bir düşünür olduğunu, ve böyle olarak tarihsel `Batı` ekininin büyük entellektüel temellerinden biri olduğunu yineler. Aristoteles böyle düşünmez. Gerçekte, böyle saçma yorumlar `Batı` ekinini onurlandırdıkları ölçüde, Aristoteles`i ve ait olduğu felsefi ekini küçük düşürürler: `Batı` sözcüğü, bu ilgisiz coğrafya teri..»»
Madem doğa bir devinim, değişme ilkesi ve madem araştırmamız doğa üzerine; devinim ne, bunu gözden kaçırmamız gerekiyor, çünkü devinim bilinmediğinde doğa da bilinemez. Devinimin sürekli olan şeylerden olduğu düşünülüyor, `sürekli` kavramında ilk göze çarpan şey ise `sonsuzluk`..
Ayrıca `yer`den, `boşluk`tan, `zaman`dan bağımsız bir devinim olanaksız. İmdi şu açık: bunların herbirini tek tek..»»
"İkinci Çözümlemeler felsefe tarihinde ‘ ilk bilgi - kuramı kitabı’ diye görülür. Aristoteles öncesi düşünürlerden Parmenides, Heraklitos ve Platon Bilgi nedir?, ‘Sağlam bilgi nasıl elde edilir?’ sorularıyla ilgilenmişlerdir ama bu alanda ilk ‘meta - bilgi kuramı’ İkinci Çözümlemeler’ de verilir."’
Saffet Babür
»»
Yunan felsefesi ve buna dayanarak biçimlenen düşüncenin insanlık tarihine yaptığı en büyük katkı "zihnin keşfedilmesi"dir. Bu "keşfin" sonucunda oluşan düşünceleri, onları temsil eden filozofları, kuramlarını ve bunların arkalarında yatan yöntemleri bilmeden ilkçağ felsefesinin doğru bir biçimde kavranamayacağı açık bir gerçektir.
Prof. Dr. Ahmet Arslan İlkçağ Felsefe Tarihi`ni yazarken izl..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.