ÜYELİK GİRİŞİ ÜYE OL
Anasayfa Şiirler Forum Etkinlikler Kitap Nedir? Bicümle Tv Müzik Atölye Arama Blog İletişim Yazılar
Giriş Yap Üye Ol
Hedefe kestirmeden giden yol en tehlikeli yoldur. Çünkü o kurşunların gittiği yoldur. Jerzy Lec Paylaş
ANASAYFA
ETKİNLİKLER
NEDİR?
TİVİ
BLOG
BİCÜMLE
ATÖLYE
ARAMA

Sepetçioğlu için İstanbul'da özel gece

Edebiyatın farklı türlerinde verdiği eserlerle tanınan yazar Mustafa Necati Sepetçioğlu, vefatının 5. yıl dönümünde ''Bab-ı Ali Sohbetleri'' adlı etkinlikle anıldı.

08.07.2011

Sepetçioğlu için İstanbul'da özel gece

Timaş Yayınları’nın Cağaloğlu’ndaki merkez binasında Edebiyat Sanat ve Kültür Araştırmaları Derneğince (ESKADER) düzenlenen ’’Bab-ı Ali Sohbetleri’’nin moderatörlüğünü ESKADER Başkanı gazeteci-yazar Mehmet Nuri Yardım yaptı.

Toplantıda konuşan Beykent Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Bölüm Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Erol Ülgen, Sepetçioğlu’nun yetiştiği ortam ve çevresi hakkında bilgi vererek, öykücülüğünü anlattı.

Mustafa Necati Sepetçioğlu’nun başarısında eşinin büyük desteğinin göz ardı edilemeyeceğini belirten Ülgen, şair-yazar Necip Fazıl Kısakürek ve Türk Ocağı’nın da yazarın fikri gelişiminde önemli bir yere sahip olduğunu vurguladı.

Türkolog Hilal Ünlü de ’’Türk Mitolojisi Tipleri ve Temaları’’ başlıklı doktora çalışmasından bahsederek, yazarın, kitaplarında neden sıklıkla mitolojik tipler ve temalar kullandığını anlattı.

Yazarın mitolojik tipleri milli şuurla oluşturduğunu kaydeden Ünlü, Sepetçioğlu’nun eserlerinde mitolojik öğe kullanmaktaki amacını, ’’Yunan mitolojisiyle kendi kimliğinden kopan gençleri, kendi kahramanlarıyla özüne döndürmek’’ olarak açıkladı.

Ünlü, Sepetçioğlu’nun ’’Kilit’’ ve ’’Anahtar’’ gibi eserlerinde ’’Alp’’ ve ’’Veli’’ gibi mitolojik kahramanlar, örnek tipler yarattığını belirterek, ’’Yazar, ’Yaradılış ve Türeyiş’ isimli eserinde farklı destanları hiçbir kopukluk sorunu yaşanmadan büyük bir tutarlılıkla birleştirmiştir’’ dedi.

Toplantıda, gazeteci-yazar Osman Akkuşak ve Muhiddin Nalbantoğlu da Mustafa Necati Sepetçioğlu’na ilişkin anılarını paylaştı.

Anma toplantısına Yeniçağ Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Ahmet Yabuloğlu, yazar Hüseyin Öztürk, Sadettin Kaplan ve yayıncı Gazi Altın’ın da aralarında bulunduğu çok sayıda kişi katıldı.

-MUSTAFA NECATİ SEPETÇİOĞLU-

Mustafa Necati Sepetçioğlu, 1932 yılında Tokat’ın Zile ilçesinde doğdu. İlk ve ortaokulu Zile’de okudu. İstanbul’da Haydarpaşa Lisesi’ni ve İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. İstanbul Belediyesi şubelerinde memurluk, Türkiye Kızılay Derneği’nde Neşriyat Müdürlüğü, İstanbul Sosyal Sigortalar Kurumu Hukuk İşleri Müdürlüğü’nde şeflik görevlerinde bulundu. Milli Eğitim Basımevi ve Derleme Müdürlüğü yaptı.

İlk hikayeleri, Sivas’ta çıkan Hakikat gazetesinde yayınlanan Sepetçioğlu’nun diğer hikayeleri İstanbul, Yol, Türk Yurdu, Türk Dili (1955-59) ve Türk Edebiyatı dergilerinde yer aldı. ’’Çağlayanlı Vadi’’ adlı romanı Vatan gazetesinde tefrika edilen Sepetçioğlu, ’’Nehir roman’’ denilebilecek bir dizi roman yazdı ve Malazgirt zaferinden başlayıp Osmanlı’nın fetret devri ve İstanbul’un fethine kadar Türk tarihini konu aldı. Sepetçioğlu, Diğer romanlarında, günümüz Türkiye’sinde yaşanan toplumsal değişimi ve sonuçları işledi.

Sepetçioğlu’nun’’Trampacılar’’ adlı oyunu, İstanbul Şehir Tiyatrosu’nda (Mart, 1968) sahnelendi. Oyun yazarlığında en önemli başarısını gösterdiği ’’Büyük Otmanlar’’, önce İstanbul Üniversitesi Talebe Birliği Gençlik Tiyatrosu’nca sahneye konuldu, Ardından 1968 yılında Avrupa Üniversitelerarası Tiyatro Festivali’nde en iyi oyun seçildi.

’’Gece Vaktinde Gün Dönümü’’ ve ’’Karanlıkta Mum Işığı’’ adlı kitaplarıyla ’’Türkiye Milli Kültür Vakfı Kültür Armağanı’’nı 1980 yılında kazanan Sepetçioğlu’na 1994’te ’’İLESAM Üstün Hizmet Beratı’’ verildi.

Sepetçioğlu, 1998 yılında Atatürk Dil-Tarih Kurumu şeref üyeliği’ne seçildi.

-ESERLERİ-

Hikaye: Abdürrezzak Efendi (1956), Menekşeler Ölmemeli (1972), Bir Büyülü Dünya ki (1972).

Roman: Kilit (1971), Anahtar (1973), Kapı (1973), Konak (1974), Çatı (1974), Üçler-Yediler-Kırklar (1975), Bu Atlı Geçide Gider (1977), Karanlıkta Mum Işığı (1978), Darağacı (1979), Sabır (1980), Ebem Kuşağı(1989), Cevahir ile Sadık Çavuş’un Buğday Kamyonu (1980), Gecevaktinde Gündönümü-İstanbul’un fethi (1980), Geçitteki Ülke (1980), ...Ve Çanakkale 1 / Geldiler (1989), ... Ve Çanakkale 2 / Gördüler (1989), ...Ve Çanakkale 3 / Döndüler (1989), Kutsal Mahpus (1990), Sabır Ağacı (1992), Benim Adım Yunus Emre(1994).

Destan: Yaratılış ve Türeyiş (1965), Dedem Korkut’un Kitabı (1990), Sonsuza Uyanan Taşlar (1973).

Oyun: Büyük Otmanlar (1967), Trampacılar (1968), Çardaklı Bakıcı (1969), Köprü (1969), Son Bloklar (1969), Her Bizans’a Bir Fatih (1972), Mehveş Hanim (1984), Meragati Abdülkadir (1986), Yunus Emre (1995).

İnceleme: Türk Destanları (1986).

Yorumlar
Mesaj Yaz 10.07.2011 21:08:54
Türk edebiyatının mihenk taşı üstadımla 1986 da izmirde tanışmıştım..

Mekanı makamı nur olsun

Allah dua yollayanlardan razı olsun..


Mesaj Yaz 08.07.2011 21:26:57
Türk Edebiyatının mitolojiye akan kaleminin mekanı Cennet Olsun..Duâ ile..


Yorum Yapın

Sepetçioğlu için İstanbul'da özel gece ile ilgili yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üye Ol Üyelik Girişi Yap

Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.