İnsanı Kamil
İnsanı kamilin yolundan gidenBilgi deryasında yüzer de gezer.Doğayı canlıyı severek yaşamDerdi davayı çözer de gezer.
Ateşle su, yan yana dursunHavadan toprağa sevgi sel olsunDost dostlarından rızalık alsınBedeni toprağa sır edilmeden.
Dost dostuna sevgi ile bakarkenAslanla ceylana kucak açarkenKurt ile Kuzuyu ikna ederkenDoğayı yok eden ders alır gezer.
Abbas bu sözlerin..»»
DAB Yol Erkan Kurulu tarafından hazırlanan bu kitapta, Aleviliğin öz değerleri, tarihi kaynak ve kökenleri ele alınıp, Din-İslami ve ırkçı asimilasyon unsurlarından arındırılmış, özüne uygun çağdaş bir Cem ve Hakk’a uğurlama erkanı sunulmaktadır. Alevi toplum ve kurumlarının bu erkânnameyi uygulayıp geliştirmesini umut ederiz.»»
İnsanların yaşamsal ve var oluşsal ihtiyaçlarını karşılayan kültürleri yaratan halklar, tarih sahnesinde her zaman var olmaya devam ederlerken, baskılara direnemeyen kültürler yok olup gitmişlerdir. Alevi toplumunu bugüne kadar ayakta tutan en önemli güç, yarattıkları değerler ve yoldur. Alevilik, yüzyıllardan bu yana tüm katliam ve baskılara karşı insan sevgisini ve değerleri taşıyarak, bu günler..»»
Ali Semerkandî, Anadolu’nun İslamlaşmasında önemli hizmetleri olan bir müfessir, mütekellim, fakih, muhaddis ve mutasavvıftır. Tıpkı selefleri gibi o da çok yönlü (multidisipliner) oluşu ile dikkatleri çekmiştir. Semerkand, Horasan, Isfahan, Bağdat, Medine, Mekke, Kudüs üzerinden Anadoluya intikal ederek Mersin Zeyne, Larende, Alanya, Denizli, Bursa ve son olarak Ankara Çamlıdere’ye yerleşmesi ve ..»»
Ew 4 heval miroven mezin in, mezintiya wan ew e ku wan bo şexse xwe tiştek nekir. Wan tîştek neda jiyîn, çi daxwaz kirin ji bo gele xwe daxwaz kirin, bo azadî u serkeftina gele xwe daxwaz
kirin, di ve reye de cane xwe jî dan, ji xeynî can tiştekî din nebu, ew jî peşkeş kirin. Ji xeynî ve tiştekî din jî hebuya beguman ye bidana. Şexsen mezin lazim e wan kesan bo xwe mînak
bigire, yen..»»
***Erkan*** usul, yöntem anlamına gelir, dolayısıyla Erkannameler usul ve yöntem kitabıdırlar. 25 Eylül 1895 tarihinde yeniden yazılmış olan bu ***Bektâşî Erkannamesi*** 19. Yüzyılın ikinci yarısında Bektâşîler arasında uygulanan ritüelleri anlatır. Metin, içerik olarak iki ana kısımdan oluşur: talibin, dervişin ya da rehberin yapması gereken işleri belirten aksiyon bölümleri ve bu iş..»»
Gönül ne kahve ister ne kahvehane Gönül ahbab ister kahve bahane.
‘‘Yarım yüzyılı aşan süredir bu dünyada konuğum. Duyduğum bunca tekerleme arasında en çok yukarıdaki beyti severim. Dostluk, arkadaşlık, yarenlik, sohbet, muhabbet gibikeyifli birlikteliklerin kahve…’’ çeşitleri ise şunlar:
Frappucino, Buzlu Mochaccino, Süt Köpüklü Mochaccino, Kapuçino, Evde Kapuçino, Buzlu Kapuçino, Karamelli..»»
Eğer gerçek manada Kur’an’ı anlamak istiyorsak şunu iyi bilmemiz lazımdır ki Kur’an tarihin akışı içinde belli bir güzergahı takip ederek bize kadar ulaşmıştır. Bu güzergahın en başında bulunan kişi şüphesiz Hz. Muhammed (s.a.v.)’dir. Kur’an’ın ilk muhatabı, ilk müfessiri ve ilk tatbik edeni O’dur.Hz. Peygamber (s.a.v.)’den günümüze kadar Hadis, Tef-sir, Kelam, Tasavvuf gibi alanlarda çok sayıda a..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.