Saz nice varlığı dile getirir Yiğit olan kazancını hak eder Saz bir çalgı değil Hakk´ı zikreder İmam Zeynep Abidin´den nakleder Saz nice varlığı dile getirir. Saz bizimle Orta Asya´yı geçti Bütün aşıklarla doluyu içti Pir Sultan Abdal´la zindana düştü Saz nice varlığı dile getirir. Saz idi şiire veren heceyi Sazdır mutlak gün..»»
Ne çare ?Kün!? emri zuhura geldiEşya vü mahlûkat hep zahir olduHer ervah kendini bir yolda bulduİman u ikrarı ben sana dedim
Dertli çok hikmetten irşad olmadıSensiz mahşer yeri küşad olmadıÇok nebiye vardım imdat olmadıŞefaat kânısım Mustafa dedim»»
19. yüzyılda. Pâdişâh 2. Mahmud'un ilgisiyle, İstanbul'da halk şiirinin gelişmesi açısından, uygun bir ortam oluşmuş, halk şairleri ilk kez İstanbul'da saray ve konaklara girmeye başlamıştı. Aşıkların yetişmesinde önemli bir yeri olan yeniçeri ocaklarını kaldıran 2. Mahmud, âşıkları korumuştu. 28. yüzyılda gerileme gösteren âşık edebiyatı 19. Yüzyıl İstanbul'unda açılmaya başlanan semaî kahvelerin..»»
Çok sevimli, mini minnacık yirmi masal kitabı...Hayvan karakterleri üzerinden verilen erdem dersleri: Kararlı olmak, hayata olumlu bakmak, başkalarına özenmemek, yardımsever olmak, sabırlı olmak, sorumluluğunu bilmek, grup etkinliğine uyum sağlamak...
Usta yazar Yavuz Bahadıroğlu'nun hem eğitici hem de eğlenceli üslubu ve minik ebatlardaki bu masallar çocukların elinden bırakmayacağı, akılların..»»
Aşık tarzı şiir geleneği içinde yetişen, meslek muhitlerinde olduğu gibi geniş halk kitleleri arasında da yaygın bir şöhrete sahip bulunan Dertli'nin şiirlerine çeşitli el yazması eserlerde yer verilmiştir. Ayrıca divanının farklı taş baskı nüshaları da mevcuttur. Ancak yeterli bir kültürel birikime sahip olmayan müstensihlerin elinden çıkan cönklerde ve mecmualarda çeşitli sorunlarla karşılaşıl..»»
Aşık tarzı şiir geleneği içinde yetişen, meslek muhitlerinde olduğu gibi geniş halk kitleleri arasında da yaygın bir şöhrete sahip bulunan Dertli'nin şiirlerine çeşitli el yazması eserlerde yer verilmiştir. Ayrıca divanının farklı taş baskı nüshaları da mevcuttur. Ancak yeterli bir kültürel birikime sahip olmayan müstensihlerin elinden çıkan cönklerde ve mecmualarda çeşitli sorunlarla karşılaşılma..»»
Yunus Emre`yi annemin büyükannesi Bülbül hanımın, beşiğini sallarken bana söylediği Yunus deyişlerinden tanıdım. O gündür bu gündür tatlı birlikteliğim devam ediyor. Herhalde, "yaylalar yaylamaz oldu" diye ağlayan ayrılık aryasını da, bu dünyadan giderken birlikte söyleceğiz.
Yunus Emre, insanoğluna; kurtuluşa, huzura, sevgiye ve birliğe, götüren gücü; koşullar ne olursa olsun, kendi içinde..»»
Okuyucuların bu kitabı okurken, değişik coğrafyalarda yaşayan ve fakat insanlığın ortak dramı olan eğitimsizlik, fakirlik, hasret ve dava gibi değerleri yeniden yorumlamaları gerektiğini düşünüyoruz.
Bu şiirler bir hizmet erinin, bir dava aşığının serzenişleri duygu ve temennileridir; bu niyetle okunmasını ve anlaşılmasını diliyoruz.
»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.